miercuri, 6 aprilie 2011

Pe vremuri îmi plăcea portocaliul...

Pe vremea când eram puştan şi eram mare amator de fotbal, atât de mare încât mă duceam pe Feleac ca să văd un meci de la vreun campionat mondial sau cupă europeană, îmi plăcea portocaliul. Îmi plăcea pentru că era culoarea cu care se identifica naţionala Olandei, care juca frumos, avea jucători de valoare şi care nu ştiu cum făcea de nu reuşea să câştige ceva; au ajuns de nu ştiu câte ori în finale de campionat mondial, fără a câştiga vreuna, iar la campionate europene stăteau tot cam aşa până mai recent, când au câştigat titlul european. Era o echipă care juca într-adevăr frumos, la care era o plăcere să te uiţi, chiar dacă ştiai dinainte că nu vor câştiga, în pofida faptului că jucau cel mai frumos fotbal dintre participantele la un turneu final.
Între timp lucrurile s-au mai schimbat, fotbalul s-a transformat dintr-un sport într-o industrie, iar jocul în sine nu mai are spectaculozitatea pe care o avea cu ceva ani în urmă, când nu era totul atât de tacticizat. Între timp nici eu nu mai sunt deloc un mare fan al acestui sport, care mi se pare tot mai lipsit de sens cu fiecare zi care trece.
Prin 2004, înainte să ajungă pedele-ii la guvernare, mi se părea că această gaşcă ar fi o alegere mai puţin proastă decât pesede-ii, pe care nu îi aveam (şi nu îi am nici acum) deloc la inimă. Trebuie să recunosc cu părere de rău că i-am votat atunci - dar numai atunci - şi mai trebuie să recunosc că m-am înşelat cumplit. Nu ştiu dacă românii puteau face o alegere mai proastă decât asta, pentru că atâta incompetenţă câtă a arătat actuala guvernare nu a mai arătat nici una până în prezent. Şi dacă ar fi vorba numai de incompetenţă poate că nici nu ar fi o problemă atât de mare, dar gaşca asta a ridicat furtul la rang de artă, face tot ce poate pentru binele şi propăşirea ei (dar numai a ei, fără nici o legătură cu binele poporului) şi a dus manipularea pe culmi pe care poate doar comuniştii au mai ştiut s-o facă. Iar dacă în 2004, când i-am ales prima oară, să zicem că aveam o scuză, pentru că nu ştiam de ce sunt capabili, pentru 2008 şi mai ales 2009, când băsescu a fost ales pentru a doua oară, nu mai avem absolut nici o scuză.
Portocaliul este culoarea pe care şi-a ales-o această gaşcă pentru a şi-o pune pe steag; culoarea, săraca de ea, nu are absolut nici o vină că aşa stau lucrurile; dacă până în urmă cu ceva ani asociam această culoare cu naţionala de fotbal din ţara lalelelor, de o vreme încoace o asociez cu javrele care guvernează această ţară. Iar dacă până cu ceva timp în urmă îmi plăcea această culoare, acum, datorită şleahtei care îşi zice pedele, a ajuns să îmi displacă profund, măcar că ea, culoarea, nu are nici o vină.

2 comentarii:

  1. si mie imi placea portocaliul pe vremuri, in special cand au aparut cei de la Orange pe piata (parca le spunea Dialog pe vremea aia); dar si la astia s-au cam stricat toate, asa ca nu mai am nici un motiv serios sa imi placa portocaliul

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta aşa e .. da noi să fim sănătoşi.. în rest despre morţi numai de bine

    RăspundețiȘtergere

Daţi-vă cu părerea, însă v-aş ruga să nu folosiţi un limbaj "buruienos"; comentariile care conţin injurii sau expresii vulgare nu vor fi publicate.